Tuesday, July 1, 2008

lewat dan alasan...

kalau nak bagi alasan sebab lewat datang kerja...beratus-ratus alasan pun rasanya tak pernah habis....la ni aku senaraikan 10 sebab lewat yang dimulakan dengan huruf 'T'


  1. Tak boleh bangun tidur...badan rasa sakit-sakit...
  2. Tayar pancit
  3. Terlibat dalam satu kemalangan jalanraya
  4. Tangki minyak kereta bocor
  5. 'Train' lambat...rosak tengah jalan...
  6. Tertinggal bas...pemandu bas bawak laju sangat...
  7. Terpijak tahi lembu...balik rumah tukar kasut
  8. Tergelincir dalam lubang jamban...uuu...(kaki dibalut walaupun tak sakit)...
  9. Titi kat rumah saya runtuh...saya seberang naik sampan...(huh?)
  10. "Tok saya nikah pagi tadi kat masjid...saya jadi saksi!...beetuulll!!saya tak tipu....!"

haha...memang banyak alasan...itu tak termasuk yang korang punya idea lagi...kadang-kadang alasan itu kalau difikirkan logik..kadang-kadang tak logik...yang tak logik pun berkemungkinan logik pulak....itulah alasan...dan akhir sekali kesimpulan dengan menggunakan huruf 'T' juga....

  1. Tahniah!....(huh?)
  2. Terima surat 'warning letter'!!!


1 comment:

LaPan said...

8. TAIK HIDUNG SAYA PENUH. Sukar untuk bernafas.