Monday, July 28, 2008

aku membeli-belah...

sebelum masuk rumah sewa aku terpaksa membeli beberapa peralatan yang baru...di sebuah kedai...di Ligamas,Batangkali...diteman adik aku,Ery...berpusing-berpusing mencari barang...list semua aku dah hafal...satu-persatu aku pilih...agak lama...agak cerewet...sambil diperhatikan...dengan dekat...oleh seorang jurujual yang suka bertanya..."ya,nak beli apa?"..."ya,nak beli apa?"...berulang-ulang kali...aku senyap...tidak berkata...dan sambil itu...satu persatu yang aku pilih aku ambil dan memberi dia...dia membawanya ke kaunter...

"cak!cak!...dia tu memang selalu macam itu...cak!.." kata cicak di dinding...

"owhhh!patutla...." aku

Ery mula bergerak ke bahagian kedai yang lebih dalam...jurujual itu mengekorinya...pandai jugak adik aku ini...dia bawa jurujual itu berpusing-pusing jauh daripada lokasi aku...fuhh...aku lega...aku tak tahu kenapa...bukan aku nak mencuri pun...kerana aku rimas...setelahnya aku membayar di kaunter...dan membeli sebuah beg yang adik aku kata cantik...macam beg golf...besar...Cashier tu kata boleh masukkan awek dalam tu...memang besar...aku nak letak Fasha Sanda ke dalamnya...

No comments: