Friday, June 27, 2008

Rumah idaman...

bercerita pasal rumah impian aku nak rumah aku.....

  1. mestilah besar...ada swimming pool...
  2. terletak di atas bukit menghala ke arah laut dan pantai (sure boleh nampak matahari terbenam punya!)
  3. design dalaman yang simple dan mengikut keperluan ruang...
  4. macam design frank Lloyd Wright...design rumah Falling water dia...aku nak ada aliran sungai di bawah rumah aku...
  5. banyak menggunakan elemen kayu...malam-malam pun sejuk....hehehe..
  6. aku juga ada balkoni untuk aku petang-petang lepak minum teh o panas....uuuu....slurp...slurp...
  7. design bumbung pulak ...aku nak 'flat roof'...design moden kotemporari la kesemuanya...
  8. design dalaman juga kurang penggunaan perabot dan dinding...ada jugak la mengikut filosofi Ludwig Mies Van Der Rohe....'less is more'...
  9. design rumah aku mesti ada penggunaan 'level'...berlainan aras untuk setiap ruang...banyak main 'stepping'....
  10. dalam rumah aku mesti ada meja snuker...
  11. pokok rimbun-rimbun disekeling rumah...emm...nyaman....ade taman bela ikan macam konsep jepun punya lanskap....
  12. hohohoho...ada jugak bukit disediakan untuk aku berguling-guling...
  13. sebuah rumah tidak akan berseri tanpa seorang isteri untuk menikmatinya....ya...kena cari satu...
  14. aku nak family aku semua duduk umah aku....sebab rumah aku besaaarrrr......eeeuuuooooo....

2 comments:

LaPan said...

Aku. nak suh Santiago Calatrava design umah aku. mesti kaw kaw punya. guna concrete. tp tak mampu rasanya nak bayar dia.

takpe lah.

aku suh g.h.suan je la design kan.. hahaha

budakmiki said...

hahaha...dah tentu aku yang kena render rumah ko nanti...xpe...jangan isau...aku wat paling cantik!hehe