Wednesday, July 9, 2008

kad sim...

hari ini aku cuti...aku 'overdose' lagi...sebab banyak kerja...petang aku dah rilek sikit...aku bercadang nak ke Maxis Centre di Rawang...aku nak pergi ambil balik nombor aku...bukan nombor ekor yea!...nombor talifon...

setibanya di situ...aku terus ke kaunter di mana ada seorang awek Cina sedang menunggu..

"emm..saya nak tanya...saya nak ambil balik nombor lama saya..." tak habis aku teruskan ayat aku dia memintas..."sila ke kaunter nombor 3"

"nombor 3?"......"ya..nombor 3"..."terima kasih"...

hanya beberapa langkah aku sampai di kaunter nombor 3....seorang awek melayu sedang menunggu....cantik...rambutnya terkena karat air hujan...

"saya nak ambil balik nombor lama saya...kad sim saya rosak...mungkin 'short'... "kata aku

" 'short'?terkena elektrik ke?kad sim terbakar?"sambil ketawa....dia berlawak dengan aku...

"mungkin jugala....hahahaha"....pandai dia buat lawak....

"da berapa lama pakai nombor ni?berapa sekali 'topup' dalam sebulan?tak nak tukar kepada 'line' ke?kan senang?"

"da lama juga saya pakai...dah lebih 2 tahun...kenapa nak tukar kepada line?kalau pakai topup boleh 'control' penggunaan talifon...lagipun.....err...awek-awek kedai 'topup' ni kebanyakannya cun-cun.....rugi jumpa sekali sebulan"

"hahaha....rupanya ada maksud juga di sebalik kad sim topup ni yea?"balasnya...

"mestila..."...setelah mendapat kad sim baru aku beredar dan dihadiahi dengan sebuah ucapan terima kasih dan sekuntum senyuman paling manis.....tiada......tiada maksud lain...

No comments: