Wednesday, June 25, 2008

jom mandi air panas....

kawan aku Engku ajak aku mandi air panas awam Selayang...waktu malam...barula ada feel..hehehe...

macam biasa malam minggu akan ada ramai orang awam...nama pun awam...mestilah ramai orang awam...makcik-makcik,pakcik-pakcik,adik-adik,ayah-ayah,mama-mama,kanak-kanak,gadis-gadis comel molek...haha...dengan berbekalkan 50sen untuk sebuah motosikal...aku dapat masuk...misi pun bermula...

terdapat 3 buah kolah kat situ...macam telaga...ada benteng...aku memilih yang kurang panas...dan pemandangan yang paling indah... aku berendam sambil memakai cermin mata...kalau bukak aku tak nampak apape woo...tapi apa aku nak tengok pun?..hehehe...Engku sudah menyelam entah ke mana...aku memilih sudut yang baik...sambil bersandar...hanya kepala dia atas air...sambil melihat dua gadis cantik sedang mengocak kaki di gigi air!...dan aku pula bagai buaya yang menunggu masa....harap-harap diorang ingat aku adalah batang kayu hanyut!

suasana tiba-tiba aku rase pelik...air mencurah-curah jatuh kat kepala aku...banyak kali!...aku angkat kepala...tak ada orang...cuma ada sekawanan kanak-kanak riang sedang mandi dengan menggunakan baldi...air mencurah semakin banyak...Engku pun kena jugak...kali ni cermin mata aku tertanggal masuk ke dalam air panas...sudah!!!....dah la malam...tak nampak...7 kaki lak tu dalamnya...gelap gile air tu...aku mitak tolong Engku carikan...nasib baik dia jumpa...dua kali jatuh pulak tu...rupa-rupanya kanak-kanak riang tu dari tadi bergurau dengan aku...pandai diorang berlakon buat tak tahu haa!...haha...aku layankan jek diorang...mesra rakyat la katakan...

layan air panas memang best setelah penat kerja...lega rasanya...pemandangan indah pulak tu...terpandang-pandang....terpandang-pandang...tersenyum-senyum...nanti abang ngorat kang baru hang tau!hehe...agak-agak dalam sejam berendam...kitorang naik daratan...menghembus awan putih ke udara...cuci-cuci mata kejap...sambil membuat kesimpulan....''emmm...best!aku nak datang lagi lain kali"...heh! ;-)

No comments: