Sunday, June 22, 2008

aku lambat...

aku nak cepat...nak pergi kerja...aku langgar lampu isyarat...di sebuah simpang tiga...setibanya di hadapan....dua orang anggota polis sedang menunggu aku dengan perasaan gembira...aku ditahan ke tepi jalan...kemudian dia meminta aku lesen memandu...aku hulurkan...kemudian dia berkata..."encik didapati melanggar lampu isyarat merah di simpang"...masa semakin lewat...nak je aku jawab kat polis tu.."ada aku tanya?"...kemudian dia hulurkan sekeping surat saman...emm...aku pun beredar...masa yang lambat semakin lambat...aku teruskan jugak...sesudah sampai di terminal komuter...sekali lagi terjadi...aku tidak sempat nak masuk ke dalam keretapi...dia beredar seketika aku sampai...aku pasrah...aku menjerit....ahhhh!!!!...tiba-tiba aku terjaga dari tidur...rupanya aku bermimpi...aku lihat jam...8.30 pagi...yer...memang aku dah lambat....

No comments: