Wednesday, May 14, 2008

Katak oh katak!

'katak oh katak!kenapa kau panggil hujan?''macamane aku x panggil,ular nak makan aku' begitulah jawapan katak memberi alasan,meyalahkan yang lain...dia tidak tahu yang ular tu boleh makan dia bila-bila masa je...huhu...mengapa katak selalu dikaitkan dengan hujan?...ya...mngkinsebab merekalah yang paling gembira selapas hujan...ong!ong!ong!onggedekgedek...slalu...buat parti dibelakang rumah aku selepas hujan...setahu aku mereka membuat bunyi itu untuk mendapatkan pasangan mengawan...emm..teringat aku tentang perbualan orang tua di kampung aku...yang seorang ni baru mengandung...sudah lama dia tidak...bila ditanya kenapa aktif semula?...jawabnya...'hujan...sejuk...'sambil tersenyum...hemm...membuat aku berimaginasi...mungkinkah kita juga mempunyai ciri-ciri spesis katak?emm?...jom nyanyi lagi...'katak oh katak!kenapa kau panggil hujan?''macamane aku x panggil,ular nak makan aku'...yeah!!!

2 comments:

LaPan said...

cuba beg kau tu. mana tau ada selit sekawan katak. aritu aku ada dengaq bunyik!

budakmiki said...

yer...aku rasa ada...beg aku da mcm beg doremon...macam-macam ada...