Monday, August 18, 2008

partikal jiwa...

halus pancaran
jernih cahayanya
menari-nari di udara
bagaikan orb cinta

bagaikan roh yang berjuang
hanya demi cinta
halusnya tidak musnah
walau di hujung sudah

berbicara tidak
hanya tarian persembah kata
partikal kecil sedih
meminta belai mesra

walau hanya partikal
ku jelas lihat senyumannya
ku jelas lihat kesedihannya
hidupnya sebuah partikal jiwa


p/s : aku mimpi malam tadi pasal partikal yang hidup dari roh seorang perempuan...dia hidup semata-mata untuk kekasih dia tetapi dalam bentuk partikal...aku pun pelik...adakah architecture mengajar aku sehingga mimpi ke tahap itu?

2 comments:

LaPan said...

partikal. hmm.. ni teori zarah jirim ni. subject fizik dan kimia masa aku kt old skool dulu.

huhu~!

budakmiki said...

huhu...waktu sekolah dulu aku tak pandai kimia...wat eksperimen selalu menggeletar...hahaha...