Monday, October 27, 2008

semalam...

semalam...
semalam...
semalam...
semalam dia merempit atas Lebuhraya...
sorang-sorang...
gelak sorang-sorang...
nyanyi kuat-kuat....
"dia dah gila gamaknya" kata seorang pemandu kereta
disebabkan terlebih 'happy'
dia terlupa...yang tersangat lupa...
sehinggalah di suatu ketika...
motornya itu tiba-tiba berhenti meraung...
perlahan menuju ke bahu jalan...
minyak habis~!!!
padan muka dia...
nasiblah baik ada seorang pemuda membantunya...
nama mamat itu 'Aja'
dia tolong membelikan minyak...
dimasukkan ke dalam sebuah botol mineral kosong...
terima kasih kepada Aja...
kalau tidak...
mungkin aku perlu berjalan berkilo meter untuk mendapatkan minyak...
sudah..

3 comments:

biskutrajin said...

aku hnya bleh tlog GELAK...hahaah...aku pon penah jdik cengginik dlu...hahaha

LaPan said...

mak aku pernah pesan. jangan suka sangat, nanti menangis.

sekian.

budakmiki said...

+biskutrajin - wuahaha...aku dah jadi banyak kali...entah bila nak jadi normal perangai aku nih..kukuku...

+lapan - ekeke...sib baik aku tak menangis tepi jalan...kalau aku nangis susah ar peronda highway tu nak pujuk aku...hehe