Wednesday, June 25, 2008

musuh...

musuh...sesuatu yang menjadi ancaman kepada kita...adakah anda mempunyai musuh?..aku?....ada!...musuh aku ialah 'aku'...aku memusuhi diri aku...dan dalam diri aku terdapat dua personaliti...satu personaliti positif...dan satu lagi negatif...dan yang mana yang paling kuat...personaliti itulah yang akan mengawal badan...akan menguasai minda...menguasai kelakuan...menguasai tahap kesedaran...seseorang yang kelihatan baik...berkemungkinan menyimpan raksasa yang besar dalam badannya...fikirlah...puas kita menciptakan musuh di depan mata...tapi masih tidak memuaskan hati sendiri...musuh sebenar kita tak nampak...begitu jugalah aku...bagaimana nak mengawal?...cuba berfikiran waras...semua yang terjadi ada sebabnya...kalau bukan disebabkan oleh perkara sekarang...mungkin perkara lama...ataupun kita sebenarnya sedang diuji olehNya...hayati...renungkan kembali...walaupun kita memusuhi mana negara..mana-mana orang...mana-mana binatang....kalau kita tak dapat melawan musuh yang ada dalam diri...kita tetap akan kalah...kemenangan sendiri adalah kekuatan yang sangat kuat...cubaan memecahkan rekod sendiri merupakan salah satu cara terbaik untuk permulaan...berikan kemenangan yang positif...kemenangan negatif hanya akan membangkitkan kekuatan personaliti yang negatif...bila personaliti negatif dah menguasai minda...maka terjadilah apa yang terjadi sekarang....pembunuhan kejam...rogol...minum arak...jenayah melampau...seks luar tabii...hehe...fikirlah...mungkin aku yang salah... ;-)

No comments: